Komisija za preprečevanje korupcije je 15.7.2013 na svoji spletni strani objavila pojasnilo, v katerem odgovarja na vprašanje, ali je potrebno pred sklenitvijo aneksa k obstoječi pogodbi pridobiti izjavo o lastniški strukturi ponudnika, tudi če se aneks sklepa izključno zaradi spremenjene višine DDV?
Šesti odstavek 14. člena ZIntPK določa obveznost organa oziroma organizacije javnega sektorja, da pred sklenitvijo pogodbe v vrednosti nad 10.000 evrov brez DDV, zaradi zagotovitve transparentnosti posla in preprečitve korupcijskih tveganj, pridobi izjavo oziroma podatke o udeležbi fizičnih in pravnih oseb v lastništvu ponudnika, ter o gospodarskih subjektih, za katere se glede na določbe zakona, ki ureja gospodarske družbe, šteje, da so povezane družbe s ponudnikom.
Komisija je v Sistemskem pojasnilu o dolžnosti razkritja lastništva ponudnika, ki sklepa posel z organi ali organizacijami javnega sektorja pojasnila namen, ki ga je zakonodajalec zasledoval, ko je določil organom in organizacijam javnega sektorja obveznost od ponudnika pridobiti izjavo o lastniški strukturi pred sklenitvijo pogodbe. Z izjavo namreč lahko organ ali organizacija javnega sektorja izboljša transparentnost poslovanja in učinkovito pazi na omejitve poslovanja ter na dolžno izogibanje nasprotju interesov s strani svojih zaposlenih pred samo sklenitvijo pogodbe oziroma v zvezi z njo. Zato je komisija mnenja, da je treba tudi pred sklenitvijo aneksa, s katerim se v bistvenih sestavinah spreminja pogodba ali s katerim organ ali organizacija javnega sektorja sprejema dodatne obveznosti v vrednosti nad 10.000 evrov brez DDV oziroma ko so skupne pogodbene obveznosti zaradi aneksa presežejo vrednost 10.000 evrov brez DDV ali ko se aneks sklepa zaradi statusnih sprememb na strani ponudnika in podobno, ponovno pridobiti izjavo o lastniški strukturi ponudnika.
Kadar se aneks sklepa zaradi uskladitve pogodbe s spremenjenim zakonom, kot na primer pri sklepanju aneksov zaradi spremenjene stopnje DDV, izjave o lastniški strukturi ponudnika ni treba ponovno pridobivati.
Tukaj najdete sistemska načelna mnenja Komisije za preprečevanje korupcije:
- glede nedovoljenih praks v javnem sektorju pri najemanju odvetniških storitev
- glede dolžnosti izogibanja nasprotju interesov pri odločanju na svetih javnih zavodov in podobnih kolektivnih organov subjektov javnega sektorja
- glede krepitve integritete in omejevanja nasprotja interesov pri delovanju različnih komisij, svetov in delovnih skupin, v katerih sodelujejo posamezniki, ki niso zaposleni v javnem sektorju.
Pojasnilo Komisije za preprečevanje korupcije v zvezi z vprašanji zavezancev za izdelavo načrtov integritete, kako naj izdelajo načrt integritete, glede na to, da imajo največ enega zaposlenega javnega uslužbenca, lahko preberete tukaj.
V Skupnosti občin Slovenije smo s strani Komisije za preprečevanje korupcije prejeli odgovor na dopis v zvezi z dodelitvijo denarnih nagrad občinskim svetnikom, glede na dodelitev denarnih nagrad zlatim maturantom ipd. Vse občine, ki se ukvarjate s podobno problematiko, lahko do obrazložitve dostopate tukaj.
Prejeli smo pojasnilo Komisije za preprečevanje korupcije glede lastniške izjave pri izvedbi gradbenih del. Pojasnilo lahko preberete na tem mestu.
S strani Komisije za preprečevanje korupcije smo prejeli poziv za zavrnitev odplačanih storitev v zvezi s pripravo načrtov integritete in ukrepov iz akcijskega načrta, ki ga lako pregledate tukaj.
ZintPK v 6. odstavku 14. člena določa obveznost razkrivanja podatkov o lastniških strukturah. Zavezanci so dolžni pred sklenitvijo pogodbe v vrednosti nad 10.000 eur brez DDV pridobiti izjavo oziroma podatke o udeležbi fizičnih in pravnih oseb v lastništvu ponudnika, vključno z udeležbo tihih družbenikov ter o gospodarskih subjektih, za katere se glede na določbe zakona, ki urejajo gospodarske družbe, šteje, da so povezane družbe s ponudnikom. Izjavo so zavezanci dolžni pridobivati od uveljavitve novele zakona dalje, torej od 04.06.2011.
Komisija je sicer na več mestih obvestila, da pripravlja sistemsko pojasnilo o protikorupcijski klavzuli ter tudi neobvezen obrazec izjave o lastniški strukturi ponudnika, ki bo ponudnikom lahko v pomoč, nikakor pa priprava obrazca ni pogoj za izpolnitev zakonske obveznosti zavezancev.
Ne glede na to, da komisija vzorcev obrazcev ni pripravila, ostaja dolžnost zavezancev pridobivanja podatkov oziroma izjave o lastniški strukturi pred sklenitvijo pogodbe v vrednosti nad 10.000 eur brez ddv. Neizvajanje določb ZintPK lahko komisija kot prekrškovni organ sankcionira.
Komisija za preprečevanje korupcije je sprejela metodologijo za pripravo načrta in izvedbo sistemskega in parcialnega nadzora nad uresničevanjem Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije. Komisija bo posamezne nadzore v občinah pričela izvajati že v mesecu oktobru 2011. Metodologija
S strani Komisije za preprečevanje korupcije smo prejeli sistemska pojasnila v zvezi z Zakonom o integriteti in preprečevanju korupcije. Komisija bo v prihodnjih tednih vse občine pozvala, da preverijo skladnost svojih odlokov z ureditvijo v 27. členu ZIntPK.
S strani KPK smo prejeli pojasnilo v zvezi s posredovanjem obrazcev za omejitev poslovanja. Nov obrazec še trenutno ni dokončan, predvidoma pa bo dostopen do 1.7.2011 na spletnih straneh Komisije za preprečevanje korupcije. Na KPK pozivajo občine naj podatke zberejo že pred tem datumom, vendar ne priporočajo uporabe stsarega obrazca, saj je po novem potrebno sporočiti še nekatere druge podatke, ki jih stari obrazec še ne zajema. Celotno pojasnilo lahko preberete tukaj
Obvestilo Komisije za preprečevanje korupcije glede Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije (ZIntPK-B) lahko preberete na tem mestu.
Do dodatnega pojasnila Komisije za preprečevanje korupcije glede poklicnih funkcionarjev v zvezi z opravljanjem dodatne poklicne ali druge dejavnosti, lahko preberete na tem mestu.
V izogib iskanju gradiva in informacij za pripravo načrta integritete vam ponujamo ves material Komisije za preprečevanje korupcije na enem mestu:
- obvestilo zaposlenim: daljše in krajše
- navodila za pripravo načrta integritete
- smernice za pripravo načrta integritete
- temperaturna mapa
- vzorec načrta integritete
- vprašalnik ZINTPK
- trditve RDS
Rok za izdelavo načrta integritete in posredovanje načrta Komisiji za preprečevanje korupcije je 05.06.2011.
Priporočilo Komisije za preprečevanje korupcije v zvezi z nasprotjem interesov lahko najdete tukaj.
Do predlagane nove dikcije 35. člena Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije lahko dostopate s klikom tukaj.
Stališče Komisije za preprečevanje korupcije v zvezi s 35. členom Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije glede omejitev poslovanja naročnikov z društvi lahko preberete s klikom tukaj.
Obvestilo Komisije za preprečevanje korupcije glede vzpostavitve nadzora nad lobiranjem lahko preberete tukaj.
Komisija za preprečevanje korupcije vodi skladno s prvo in sedmo alinejo drugega odstavka 76. člena ZIntPK evidenco poslovnih subjektov iz 35. člena ZIntPK, za namene izvajanja nadzora nad omejitvami poslovanja, sporočanja podatkov in objavljanja podatkov o poslovnih subjektih, za katere veljajo omejitve poslovanja z njimi.
Obrazec omejitev poslovanja izpolnjenega posredujte na naslov: Anti.Korupcija@kpk-rs.si do 5.12.2010.
Tukaj lahko dostopate tudi do poziva Komisije za preprečevanje korupcije.
Komisija za preprečevanje korupcije nam je posredovala dopolnjeno preglednico o nezdružljivosti funkcij, ki jo lahko pregledate TUKAJ.
Odgovor Komisije glede javnega razpisa, katerega sredstva so bila podeljena društvu, katerega predsednik je občinski svetnik.
ODGOVOR KOMISIJE.
Komisija za preprečevanje korupcije je na svoji spletni strani objavila smernice za oblikovanje načrtov integritete.
Dopis komisije se nahaja TUKAJ.