Januar - 2015
N P T S č P S
  01 02 03
04 05 06 07 08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31

S strani ministrstva za notranje zadeve smo prejeli dodatno pojasnilo glede Uredbe o načinu priprave kadrovskih načrtov posrednih uporabnikov proračuna in metodologiji spremljanja njihovega izvajanja za leti 2014 in 2015. Ministrstvo na podlagi  rezultatov poročanja v skladu z Uredbo in Pravilnikom o metodologiji za posredovanje in analizo podatkov o plačah, drugih izplačilih in številu zaposlenih v javnem sektorju ugotavlja, da podatkov v ISPAP niso poročali vsi uporabniki proračuna. 

V dopisu, do katerega lahko dostopate Odpri datotekos klikom tukaj, uporabnike proračuna ministrstvo poziva, da v informacijski sistem za posredovanje in analizo podatkov o plačah, drugih izplačilih in številu zaposlenih v javnem sektorju (ISPAP), nemudoma poročajo podatke o bruto zneskih plače in nadomestilih ter številu zaposlenih s stanjem na dan 1.7.2014. Posebej so še opozorili, da je v 2. odstavku 44. člena Zakona o sistemu plač v javnem sektorju za odgovorno osebo predvidena sankcija plačilo globe najmanj 1.100 € za prekršek v primeru, da ne posreduje podatkov o plačah v skladu s četrtim odstavkom 38. člena tega zakona. V dopisu podajajo še dodatno pojasnilo glede poročanja podatkov v ISPAP, ki vsebuje manjše spremembe v poročanju, zaradi ugotovljenih rezultatov poročanja v  testnem obdobju. 

Obveščamo vas, da smo s strani MNZJU prejeli pojasnilo v zvezi z določitvijo plačnega razreda javnega uslužbenca plačne skupine B po prenehanju mandata, iz katerih izhaja, da je zaradi enakega obravnavanja javnih uslužbencev plačne skupine B, tako tistih, ki so zaposleni v  organih državne uprave in lokalnih skupnosti, kot tistih, ki so zaposleni v širšem javnem sektorju, treba enotno urediti do sedaj različna postopka določitve plačnega razreda javnega uslužbenca po prenehanju mandata. V tej zvezi se po ponovni obravnavi problematike in veljavnih predpisov  za določitev plače po prenehanju mandata javnega uslužbenca plačne skupine B v organih državne uprave in lokalnih skupnosti dopolnjuje in spreminja pojasnilo št. 0100-868/2012/1 z dne 1.2.2013, v podnaslovu Določitev plačnega razreda, ki je objavljen na spletni strani ministrstva tako, da določa enak postopek določitve plače po prenehanju mandata, kot velja za javne uslužbence plačne skupine B v širšem javnem sektorju. V ostalem delu, ostaja pojasnilo nespremenjeno. Celotno pojasnilo lahko preberete Odpri datotekotukaj.

Ministrstvo za notranje zadeve obvešča, da so na spletni strani Inšpektorata za javni sektor ob upoštevanju novele Zakona o spremembah Zakona o sistemu plač v javnem sektorju (ZSPJS-S), objavljeni vzorci obvestila o ugotovitvi neskladnosti določb o plači v pogodbi o zaposlitvi, poziva k podpisu dogovora o vračilu preveč izplačanih zneskov plač ter dogovora o vračilu preveč izplačanih bruto plač. 

Prav tako pojasnjujejo, da glede na prejeta dodatna vprašanja v zvezi z izvajanjem novele zakona v praksi, podajajo v dopisu še dodatna pojasnila oz obrazložitve. 

Dopis ministrstva najdete tukaj.

S strani Ministrstva za notranje zadeve je Skupnost občin Slovenije prejela pojasnilo vezano na obračun in izplačilo premije kolektivnega dodatnega pokojninskega zavarovanja (M011). Uredba o spremembah Uredbe o enotni metodologiji in obrazcih za obračun in izplačilo plač v javnem sektorju in Uredba o spremembah in dopolnitvah Uredbe o enotni metodologiji in obrazcih za obračun in izplačilo plač v javnem sektorju vsebujeta spremembe glede obračuna premij kolektivnega dodatnega pokojninskega zavarovanja. Spremembe so posledica uskladitve z zakonodajo o kolektivnem dodatnem pokojninskem zavarovanju na področju vplačevanja premij kolektivnega prostovoljnega dodatnega pokojninskega zavarovanja (M011) pri delodajalcih v javnem sektorju. 

Celotno pojasnilo MNZ si lahko preberete tukaj, dodatno obrazložitev s strani MDDSZ k navedenemu najdete tukaj

Obveščamo vas, da je dne, 4.7.2014 bil v Uradnem listu RS, št. 50/14, objavljen Zakon o spremembah Zakona o sistemu plač v javnem sektorju (ZSPJS-S), ki je v skladu s končno določbo (8. člen) začel veljati naslednji dan po objavi, torej 5.7.2014. 

ZSPJS-S vsebuje spremembe, ki se nanašajo na pravico oziroma obveznost vračila preveč izplačanih zneskov plač ter postopke vračila preveč izplačanih plač, ukrepe in pravno varstvo v inšpekcijskem nadzoru in zgornjo omejitev višine dodatkov iz naslova manj ugodnih delovnih pogojev in iz naslova nevarnosti in posebnih obremenitev. 

V zvezi s tem lahko Odpri datotekotukaj preberete pojasnilo MNZ. 

Obveščamo vas, da je MNZ objavil Odpri datotekopojasnilo glede ugotovitvenega sklepa o višini regresa za prehrano med delom, ki določa, da višina regresa za prehrano med delom od 1. julija 2014 dalje znaša 3,64 eurov.

Posebej opozarjamo, da navedeni znesek ne velja za funkcionarje, za katere znesek regresa za prehrano ostaja nespremenjen, in sicer na podlagi 166. člena Zakona za  uravnoteženje javnih financ (Uradni list RS, št. 40/12 in sprem.) znaša 3, 52 eurov.

Ugotovitven sklep je v celoti objavljen v Uradnem listu št. 52/2014

V Skupnosti občin Slovenije smo zasledili pojasnilo Ministrstva za notranje zadeve, ki je podalo odgovor glede povračila stroškov prevoza na delo in z dela, in sicer od kdaj naprej je potrebno zaposlenemu, v primeru spremembe višine povračila stroškov na delo in z dela, na podlagi dane izjave, obračunavati spremenjene prevozne stroške.

Pojasnilo ministrstva lahko preberete tukaj

Ministrstvo za notranje zadeve je na SOS posredovalo pojasnila sprememb Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o  inšpekcijskem nadzoru (ZIN-B), ki bo v določenih delih vplival tudi na delovanje občinskih inšpektorjev.

V skladu z obvestilom so za občine naslednje novosti:

- Občinski inšpektorji imajo pravno podlago za pridobivanje osebnih podatkov oseb, zoper katere se ne vodi inšpekcijski postopek

- Inšpektorji (novi) morajo v roku 6 mesecev opraviti strokovni izpit za inšpektorja (če ne sledi odpoved pogodbe)

- Inšpektorji se bodo na sodišču predstavili s službeno izkaznico (podan bo služben naslov, ne prebivališče)

- Spremembe prinašajo tudi večjo učinkovitost dela inšpektorjev

- Ukinila se značka inšpektorja

- Spremembe kazenskih določb

Celotno razlago si lahko preberete Odpri datotekotukaj

Ministrstvo za notranje zadeve je na Skupnost občin Slovenije naslovilo dopis z obrazložitvijo vezano na izplačevanje regresa za letni dopust za leto 2014. Pojasnjujejo, da je potrebno pri določitvi višine regresa javnim uslužbencem in funkcionarjem upoštevati 66. člen ZIPRS1415 in sicer je višina odvisna od plačnega razreda, v katerega je uvrščen JU oz. funkcionar na zadnji dan meseca aprila 2014.V skladu z navedenim se ne uporablja prvi odstavek 131. člen ZDR-1, ostale določbe glede urejanja pravice do regresa ostanejo nespremenjene.  

Pojasnilo najdete tukaj.

S strani ministrstva za notranje zadeve smo prejeli pojasnilo glede sprememb kadrovskega načrta z dodajanjem novega delovnega mesta in pristojnosti za potrditev v takšnem primeru.  Pojasnilo lahko preberete Odpri datotekotukaj

Na prošnjo občine članice smo na MNZ naslovili prošnjo za pojasnilo v zvezi s pravilnim postopkom zaposlitve občinskega redarja za določen čas zaradi dalj časa odsotnega javnega uslužbenca na tem delovnem mestu za čas nadomeščanja odsotnega zaposlenega. Ker menimo, da bi odgovora ministrstva utegnili koristiti tudi drugim občinam, je odgovor dostopen na Odpri datotekotej povezavi

Skupnost občin Slovenije je Ministrstvo za notranje zadeve naprosilo za pojasnilo glede rabe službenega vozila občinskega redarstva in v katerih primerih se lahko to vozilo uporablja.

Ministrstvo pojasnjuje, da kadar je vozilo označeno in opremljeno na način iz 11. člena Pravilnika o enotni uniformi, označbah in službeni izkaznici občinskih redarjev, lahko to vozilo uporabljajo le pooblaščene uradne osebe občinskega redarstva. Izjemoma lahko označena in opremljena službena vozila občinskega redarstva uporabljajo osebe, ki so zaposlene na občini oziroma organu skupne občinske uprave v posebnih primerih, ki jih uredi interni akt občine (redno vzdrževanje, tehnični pregled in registracija službenega vozila, popravilo vozila ipd.). V teh primerih mora biti uporabniku redarskega vozila izdan potni nalog z navedbo razloga za uporabo službenega vozila. Službenih vozil občinskega redarstva, ki so označena kot je določeno v 11. členu pravilnika, ne smejo uporabljati občinski inšpektorji ali drugi zaposleni v občinski ali medobčinski upravi.

Pooblaščene uradne osebe občinskega redarstva lahko uporabljajo tudi neoznačena in neopremljena (brez posebne opozorilne svetilke, ki oddaja svetlobo rumene barve) službena vozila, ki v tem primeru veljajo za civilna vozila, pri katerih ni mogoče uporabiti pooblastil iz 103. člena ZPrCP. 

Celotno pojasnilo lahko preberete s klikom Odpri datotekotukaj

 

S strani Ministrstva za notranje zadeve smo prejeli pojasnilo v zvezi z novostmi o posredovanju podatkov o bruto zneskih plače in nadomestil ter številu zaposlenih po virih financiranja v sistem ISPAP. Dne 4.4.2014 je bila v Uradnem listu RS, št. 24/14 objavljena Uredba o spremembah in dopolnitvah Uredbe o enotni metodologiji in obrazcih za obračun in izplačilo plač v javnem sektorju, ki je v skladu s 5. členom pričela veljati naslednji dan po objavi, torej 5.4.2014, novi izrazi iz 2. člena uredbe, ki uvajajo prikaz bruto zneska plače in nadomestil (brez nadomestil tipa H) po devetih virih financiranja, pa se začnejo uporabljati 1. julija 2014. 

Prav tako je bil dne 18.4.2014 v Uradnem listu RS, št. 28/14 objavljen Pravilnik o metodologiji za posredovanje in analizo podatkov o plačah, drugih izplačilih in številu zaposlenih v javnem sektorju, ki določa obveznost posredovanja novih podatkov, določenih z Uredbo v informacijski sistem za posredovanje in analizo podatkov o plačah, drugih izplačilih in številu zaposlenih v javnem sektorju (ISPAP). Pravilnik pa določa tudi obveznost posredovanja podatkov o številu zaposlenih po posameznih virih financiranja v sistem ISPAP in  metodologijo štetja zaposlenih. S Pravilnikom bo tako vzpostavljeno enotno zbiranje podatkov o številu zaposlenih v javnem sektorju po virih financiranja preko sistema ISPAP. Pravilnik je začel veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu RS, torej dne 19.4.2014.

Uredba in Pravilnik veljata za vse uporabnike proračuna, kot jih določa Sklep o subjektih, za katere velja zakon o sistemu plač v javnem sektorju. 

Uporabniki proračuna bodo morali v sistem ISPAP prvič posredovati  podatke o bruto znesku plače in nadomestil ter številu zaposlenih po posameznih virih financiranja najkasneje do 18. avgusta 2014, in sicer  za izplačila za mesec julij oz. za podatke o številu zaposlenih na dan 1. julija 2014. Obdobje do prvega posredovanja podatkov v mesecu avgustu je namenjeno prilagoditvi informacijskih rešitev proračunskih uporabnikov, da bodo glede na nove zahteve lahko posredovali podatke v ISPAP. Agencija Republike Slovenije za javnopravne evidence in storitve (AJPES) zbira in obdeluje podatke o izplačilih in o številu zaposlenih na osnovi podatkov skupnega vprašalnika s Statističnim uradom Republike Slovenije (v nadaljevanju SURS) Obrazec 1-ZAP/M za potrebe statističnih raziskovanj in zagotavljanja javnosti podatkov o izplačanih plačah v javnem sektorju po ZSPJS. Z vzpostavitvijo posredovanja novih podatkov v sistem ISPAP bo za proračunske uporabnike predvidoma s posredovanjem podatkov o izplačilih za mesec januar 2015 (najkasneje do 18. februarja 2015) prenehala obveznost dvojnega poročanja  AJPES (Obrazec 1-ZAP/M in ISPAP). Podatke o izplačilih za mesec december 2014 bo zbiral AJPES na osnovi podatkov Obrazca 1-ZAP/M do konca meseca januarja 2015. O prenehanju obveznosti poročanja podatkov na vprašalniku Obrazec 1 – ZAP/M bosta SURS in AJPES po uspešno zaključenem prehodnem obdobju obvestila proračunske uporabnike s spremembo Navodila o vsebini in načinu sporočanja podatkov o izplačanih plačah zaposlenih pri pravnih osebah za potrebe statističnega raziskovanja.

Po tem obdobju bo enotna baza podatkov ISPAP namenjena statističnemu raziskovanju, spremljanju izvajanja predpisov s področja izplačevanja posameznih vrst izplačil in zagotavljanju javnosti podatkov. 

Celotno pojasnilo ministrstva lahko preberete s Odpri datotekoklikom tukaj.

Ministrstvo za notranje zadeve nam je poslalo pojasnilo v zvezi z uresničevanjem pravice do mirnega zbiranja na javnih površinah, katerih lastnik oziroma upravljalec je občina.

Pojasnjujejo, da če je shod organiziran na javni površini, ki ima značaj javnega dobra in na katerem nima nihče absolutne lastninske pravice (niti občina), je pravica do javnega zbiranja v tem primeru močnejša od lastninske pravice občine, če je shod organiziran na trgu ali drugem prostoru, ki že v osnovi pomeni »odprt prostor obdan s stavbami, primeren za sestajanje, zbiranje ljudi«.

Soglasje občine tako ni potrebno, če gre za javno površino, ki je tudi sicer namenjena zbiranju ljudi in njeni prosti uporabi (npr. trg), izvedba shoda pa ni v nasprotju z njenim namenom.

Več v Odpri datotekopojasnilu MNZ

© 2008 - Skupnost Občin Slovenije. Vse pravice pridržane. O avtorjih