Januar - 2015
N P T S č P S
  01 02 03
04 05 06 07 08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31

SOS je na Vlado RS naslovila pomisleke glede merodajnosti sklepa vlade o prepovedi sklepanja avtorskih in svetovalnih pogodb v javnem sektorju, v delu, ki naj bi veljal za občine. V priponki vam posredujemo dopis oziroma usmeritve MPJU. Odpri datotekoV dopisu je navedeno, da občine sklep vlade upoštevate KOT PRIPOROČILO in tako občine tudi pri svojih proračunskih uporabnikih preverite upravičenost sklepanja avtorskih in svetovalnih pogodb. Ministrstvo predlaga, da to aktivnost občine omejite z obveznostjo pridobitve soglasja občinske finančne službe, oziroma župana.

Dopis SVLR glede javnega poziva za predložitev vlog za sofinanciranje operacij iz naslova prednostne usmeritve "Regionalni razvojni programi" razvojne prioritete "Razvoj regij" Operativnega programa krepitve regionalnih razvojnih programov lahko preberete s klikom Odpri datotekotukaj.

V letu 2012 bodo izvedene nadomestne volitve županov v občinah, kjer je župan izvoljen za poslanca Državnega zbora RS. V SVLR so v zadnjem času prejeli vprašanja iz občin, na katere odgovarjajo sproti, dodajajo pa tudi druga pojasnila. Prav tako so za občinske volilne komisije pripravili tudi Odpri datotekoOpomnik št. 1.

Od 16.12.2011, ko je Državna volilna komisija sprejela Poročilo o izidu volitev v Državni zbor RS, bodo na spletni strani SVLR pod "aktualno" objavljena vsa vprašanja in pojasnila, ki se nanašajo na prenehanje mandata županov in podžupanov, če so izvoljeni za poslance, delovanje in vodenje občine do nadomestnih volitev za župana, izvedbo lokalnih volitev in ostalo. Glede izvedbe lokalnih volitev so stališča usklajena z Državno volilno komisijo.

Odgovore in pojasnila na dosedaj postavljna vprašanja lahko najdete tudi Odpri datotekotukaj. Vsa nadaljna vprašanja prosimo pošiljajte na naslov: gp.svlr@gov.si. Vprašanja bodo obravnavali sproti, usklajevali z drugimi pristojnimi državnimi organi in jih dodajali k že objavljenim pojasnilom na spletni strani SVLR.

V zadnjih dneh se pojavlja veliko vprašanj, povezanih z izvolitvijo župana ali podžupana občine za poslanca v Državem zboru RS. V nekaterih občinah ste svoja vprašanja že naslovili na Službo Vlade RS za lokalno samoupravo in regionalno politiko, ki podaja naslednja pojasnila:

1. Prenehanje funkcije župana in podžupana

Zakon o poslancih (Ur. list RS, 112/05, 109/08 in 39/11 - v nadaljevanju: ZPos) določa v drugem stavku 10. člena, da poslanec tudi ne sme opravljati funkcije župana in podžupana v občini. Nadalje zakon določa, da se ta določba začne uporabljati z dnem konstituiranja Državnega zbora po opravljenih prvih volitvah po uveljavitvi tega zakona.

V skladu z 11. členom ZPos poslancu preneha funkcija župana oziroma podžupana z dnem potrditve mandata poslanca ( navedba, da podžupan, ki je izvoljen za poslanca, lahko opravlja svojo funkcijo še naprej nepoklicno, ni v skladu z zakonom).

Podžupanu, ki je v skladu z zakonom o lokalni samoupravi izvoljen za člana občinskega sveta, funkcija člana občinskega sveta ne preneha. To hkrati pomeni, da članu občinskega sveta, ki je tudi podžupan, preneha funkcija podžupana, ne pa tudi funkcija člana občinskega sveta.

2. Do kdaj lahko župani in podžupani opravljajo svojo funkcijo

Župan in podžupan, izvoljen za poslanca, opravljata svoji funkciji polno z vsemi pooblastili do konstitutivne seje Državnega zbora RS.

3. Vstop podžupana v funkcijo župana

Na podlagi drugega odstavka 33.a člena zakona o lokalni samoupravi (v nadaljevanju: ZLS) v primeru predčasnega prenehanja mandata župana opravlja funkcijo župana do nastopa mandata novo izvoljenega župana podžupan. Če ima občina več podžupanov, pa opravlja funkcijo župana tisti podžupan, ki ga določi župan. Če župan ne določi, kateri podžupan bo začasno opravljal funkcijo župana, odloči občinski svet o tem, kateri izmed članov občinskega sveta bo opravljal to funkcijo.

V občinah, kjer je imenovan več kot en podžupan, morate preveriti, kateremu podžupanu je v sklepu o imenovanju dano pooblastilo iz drugega odstavka 33.a člena ZLS. V primeru, da župan tega ni določil, mora to storiti do konstitutivne seje DZ.

Kot navaja ZLS, podžupan "vstopi" v funkcijo župana, torej opravlja naloge iz pristojnosti župana, v tem okviru tudi nima pravice glasovanja na seji občinskega sveta. V tem primeru podžupan predstavlja in zastopa občino v funkciji župana brez posebnega pooblastila. Njegov pravni položaj je treba navesti v uvodu upravnih odločb in pri navedbi občine kot stranke obligacijskega razmerja.

Podžupan v funkciji župana opravlja svojo funkcijo poklicno ali nepoklicno, o tem se odloči sam in obvesti komisijo za mandatna vprašanja, volitve in imenovanja. Komisija za mandatna vprašanja, volitve in imenovanja mora izdati sklep o določitvi plače za poklicno opravljanje funkcije oziroma sklep o določitvi plačila v primeru nepoklicnega opravljanja funkcije župana.

Dodatna vprašanja lahko naslovite na info@skupnostobcin.si in posredovali jih bomo SVLR ter vas seznanili z odgovori.

Na Odpri datotekotem mestu vam posredujemo odgovor SVLR v zvezi z možnostjo vključitve že začetih projektov v 6. Javni poziv za razvoj regij.

Pojasnilo SVLR, glede sprememb na področju financiranja občin v okviru rebalansa državnega proračuna lahko najdete Odpri datotekotukaj. Predlog rebalansa proračuna namreč med drugim znižuje tudi dinamiko izplačevanja sredstev, namenjenih sofinanciranju investicij občin po 21. členu ZFO.

Na Sekretariatu SOS smo ugotovili, da občine neenotno postopajo glede pogodb o zaposlitvi županom/podžupanom ter pogodb glede izplačila sejnin občinskim svetnikom. Na Odpri datotekotem mestu vam, v želji po pravilnem in enotnem ravnanju, posredujemo pojasnilo SVLR.

Odpri datotekoTukaj lahko preberete pojasnilo glede zaposlovanja tajnikov krajevnih skupnosti, ki amo ga prejeli s strani SVLR.

 

Pojasnilo SVLR glede pregleda dokumentacije nadzornih odborov lahko preberete Odpri datotekotukaj.

Odpri datotekoTUKAJ vam posredujemo pojasnilo SVLR v zvezi z postopkom za nadomestitev članov občinskega sveta, izvoljenega po večinskem načelu, ne glede na razlog predčasnega prenehanja mandata.

Odpri datotekoTUKAJ lahko dostopate do pojasnila SVLR o nezdružljivosti člana občinskega sveta z delovnim mestom v občinski upravi.

Odpri datotekoTUKAJ vam posredujemo stališče SVLR glede izplačila nagrade tajnikom občinskih volilnih komisij.

Tukaj lahko najdete dodatna pojasnila SVLR glede nadomestila članom OVK, nadomestila v okviru predčasnega glasovanja in nagrade članom volilnih odborov.

Odpri datotekoNadomestilo članom OVK.

Odpri datotekoNadomestilo - predčasno glasovanje.

Odpri datotekoNagrada - član OVK - primer izračuna.

Kot je bilo dogovorjeno na sestanku 8. marca 2010 smo na sekretariatu Skupnosti občin Slovenije zbrali nekaj vprašanj občin v zvezi s črpanjem EU sredstev. Te smo SVLR poslali 22. 3.2010.

Posredujemo vam Odpri datotekoodgovore in stališča predstavnikov Službe Vlade RS za lokalno samoupravo in regionalno politiko.

Služba Vlade RS za lokalno samoupravo in regionalno politiko je objavila poziv, v katerem obvešča regionalne agencije o dopolnjenem Navodilu za dopolnitev izvedbenih načrtov regionalnih razvojnih programov za odbobje 2007 - 2012. V priponki se prav tako nahaja pregled stanja izdelane dokumentacije prioritetnih operacij iz izvedbenega načrta RRP za obdobje 2007 - 2013.

Odpri datotekoPoziv k dopolnitvi

Odpri datotekoStanje dokumentacije

© 2008 - Skupnost Občin Slovenije. Vse pravice pridržane. O avtorjih