Januar - 2015
N P T S č P S
  01 02 03
04 05 06 07 08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31

 

S strani Mf, sektorja za financiranje lokalnih skupnosti smo prejeli pojasnila v zvezi s spremembami predpisov za vplačevanje in evidentiranje javnofinančnih prihodkov občin. Od 1.1.2015 dalje veljajo spremembe Pravilnika o spremembah in dopolnitvah Pravilnika o načinu plačevanja, razporejanja in sporočanja podatkov obveznih dajatev in drugih javnofinančnih prihodkov, Pravilnika o spremembah in dopolnitvah Pravilnika o enotnem kontnem načrtu za proračun, proračunske uporabnike in druge osebe javnega prava ter Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti 2014 in 2015. Vsa pojasnila k spremembam zakonodaje najdete Odpri datotekotukaj

Obveščamo vas, da smo prejeli pojasnilo Ministrstva za finance glede povračil sredstev za projekte iz proračuna EU. V dopisu ministrstvo navaja, da so proučili razloge, zakaj prihaja do nepravočasnih nakazil povračil založenih sredstev.

Kot navajajo so razlogi na strani ministrstev v nekaterih primerih v tem, da je zahtevek pri pristojnem uslužbencu v reševanju tudi več tednov, ministrstvo pa zaradi tega občini skrajša rok za korekcijo ali dopolnjevanje zahtevkov. Na strani občin pa so napake, ki podaljšujejo čas do nakazila povračil predvsem povezane s pošiljanjem zahtevkov po zaključku projekta, združevanjem zahtevkov v pakete, večtedenskim zamikom zahtevkov, nepopolnimi zahtevki in vključevanjem neupravičenih stroškov. 

Ministrstvo za finance priporoča, da občine oddajajo zahtevke za povračilo za vsako začasno situacijo, posredniškim telesom pa, da skrbijo za tekočo in pravočasno obdelavo zahtevkov. 

Ministrstvo za finance nas je obvestilo, da pri zbiranju podatkov na MF ugotavljajo, da imajo posredni proračunski uporabniki občin težave pri pravi delnih premoženjskih bilanc kot jih opredeljuje drugi odstavek 8. člena Pravilnika o pripravi konsolidirane premoženjske bilance države in občin (Uradni list RS, št. 106/13). Na MF so pristopili k ukinitvi omenjene določbe. Proračunski uporabniki, ki imajo več ustanoviteljev, bodo po novem pripravljali eno samo premoženjsko bilanco, ki bo v celoti vključena v skupno premoženjsko bilanco sedežne občine. Sprememba bo vplivala že na oddajo premoženjskih bilanc na dan 31.12.2014. 

Ministrstvo za finance je na svojih spletnih straneh objavilo navodila za izvedbo rebalansa občinskega proračuna za leto 2014, v katerih so poudarili, da morajo biti za projekte iz načrta razvojnih programov v posebnem delu občinskega proračuna na ustrezni proračunski postavki zagotovljena sredstva za njihovo realizacijo, v načrtu razvojnih programov pa mora biti projekt prikazan po dejanskih virih in letih financiranja. To je potrebno upoštevati ne samo pri pripravi proračuna ali rebalansa proračuna, ampak tudi pri izvrševanju sprejetega proračuna za tekoče leto. Za spreminjanje načrta razvojnih programov pri izvrševanju sprejetega proračuna za tekoče leto morajo biti zato v odloku, s katerim je sprejet občinski proračun, predstojnikom neposrednih uporabnikov dana pooblastila za spreminjanje načrta razvojnih programov. Vzorec odloka, s katerim se sprejme občinski proračun in ki vsebuje tudi določbo o spreminjanju načrta razvojnih programov, je objavljen tukaj. Na podlagi pooblastil iz odloka lahko neposredni uporabnik spreminja načrt razvojnih programov in tako uskladi dejanske vire in leta financiranja posameznega projekta. Za spreminjanje načrta razvojnih programov občinskega proračuna tako ni nujno, da občina sprejme rebalans proračuna. 

S strani Ministrstva za finance smo prejeli opozorilo, da naročniki pri javnem naročanju še vedno zahtevajo prekomerna in nesorazmerna finančna zavarovanja, pri čemer običajno zahtevajo predložitev bančne garancije, več zavarovanj hkrati, obenem pa se odločajo za zadržanje plačil. Zahteve naročnikov po finančnih zavarovanjih, ki jih morajo ponudnikih predložiti za zavarovanje resnosti ponudbe, dobre izvedbe javnega naročila ali za odpravo napak, zmanjšujejo konkurenčnost, s tem pa neposredno vplivajo na gospodarnost, učinkovitost in uspešnost javnega naročanja. Ministrstvo za finance je glede na poostrene gospodarske razmere že 27. 9. 2012 sprejelo stališče v zvezi s finančnimi zavarovanji pri javnem naročanju, ki je dostopno s klikom TUKAJ in na katero vas želimo ponovno opozoriti.

S strani direktorata za javno naročanje (mf) smo prejeli odgovore na naslednja vprašanja:

- ali je treba pri oddaji naročil storitev, za katere je cena regulirana s tarifo, upoštevati Zakon o javnem naročanju (Uradni list RS, št. 12/13 – uradno prečiščeno besedilo; v nadaljnjem besedilu: ZJN-2) in

- ali lahko skupna vrednost naročil istovrstnih storitev, ki se nanašajo na vsebinsko ločene projekte, brez DDV preseže 20.000 EUR, čeprav naročnik za oddajo teh naročil ni izvedel postopka javnega naročanja iz prvega odstavka 24. člena ZJN-2.

Odpri datotekoPojasnilo ministrstva

Tolmačenje zakonodaje, ki ureja javno naročanje, in zakonodaje, ki ureja lokalne skupnosti, v zvezi z vprašanjem, kdo po javnonaročniški zakonodaji šteje za nadzorni organ občine najdete s klikom Odpri datotekotukaj in Odpri datotekotukaj. V skladu z zadnjimi spremembi zakonov, ki urejajo javno naročanje, morajo namreč javni naročniki, pred sklenitvijo aneksa, v določenih primerih pridobiti soglasje svojega nadzornega organa. Če le-tega nimajo, pa soglasje Vlade Republike Slovenije.

S strani Ministrstva za finance smo prejeli dopolnitev k obvestilu o odmeri davka na dobiček zaradi spremembe namembnosti zemljišč. Na dnu Odpri datotekotega dokumenta (priloga) boste našli vse podatke, ki bi naj zadostovali za popolno dokazilo.

Odpri datotekoTukaj lahko preberete odgovor Ministrstva za finance na urgenco SOS glede sprejema Uredbe o spremembah in dopolnitvah Uredbe o zelenem javnem naročanju (EVA 2012-1611-0125).

19. julija smo Ministrstvu za finance posredovali pobudo predsedstva SOS z opozorilom na določbe 189., 196. in 244. Člena Zakona o uravnoteženju javnih financ, ki se nanašajo na obdavčitev nepremičnega premoženja (tudi) občin v vrednosti nad 1 mio. €. Ministrstvu smo predlagali, da se spremembe zakona opravi na način, da nepremično premoženje občin ne bo zajeto v obdavčitev oz. naj Vlada RS poda takšno uradno tolmačenje.

Ministrstvo za finance nas je Odpri datotekoobvestilo, da so že pripravili podrobno pojasnilo s pojasnitvijo, da se iz zakona izvzame vse nepremičnine za poslovno in industrijsko rabo ter javni namen, kar zajema tudi javne stanovanjske sklade, službena, kadrovska in neprofitna stanovanja, parcele za gradnjo stavb v lasti občin, javnih skladov in države.

Skozi tako razlago zakona so opozorila SOS v celoti upoštevana. Pojasnila bodo v kratkem dosegljiva na spletnih straneh DURS.

Na seji predsedstva Skupnosti občin Slovenije je bilo zastavljeno vprašanje možnosti dajanja jamstev občin, ki jih zahteva pristojno ministrstvo po Uredbi o odlaganju odpadkov na odlagališčih, ob omejitvah zadolževanja, ki jih opredeljuje sistemska zakonodaja, ki ureja financiranje občin. Ker je Minister za finance na to temo dobil tudi zastavljeno vprašanje župana Občine Trebnje, nam je ministrstvo tako hkrati odgovorilo na poslan sklep Predsedstva skupnosti občin Slovenije. Odgovor Ministrstva za finance se nahaja Odpri datotekotukaj.

Kar nekaj občin se je v preteklih dnevih obrnilo na SOS glede tolmačenja 138. in 139. člena ZUJF- davek na dobiček zaradi spremembe namembnosti. Za tolmačeje smo zaprosili Ministrstvo za finance in prejeli Odpri datotekopojasnilo.

Ker so se na sekretariat SOS obrnile občine članice, ki so naletele na težave pri oddaji javnih naročil za storitev avtobusnega prevoza, smo s strani Ministrstva za finance pridobili ustrezna Odpri datotekopojasnila.

Odpri datotekoTukaj lahko najdete dopis, ki smo ga prejeli s strani Carinske uprave na temo izterjave sodnih taks.

Odpri datotekoTukaj vam posredujemo obvestilo Generalnega davčnega urada glede odmere nadomestila za uporabo stavbnega zemljišča za leto 2011.

S strani Ministrstva za finance smo prejeli Odpri datotekoPredlog uredbe o metodologiji za določitev razvitosti občin, ki je pripravljena na podlagi 24. Člena Zakona o financiranju občin.

Vljudno vas naprošamo, da vaše predloge in pripombe posredujete do 5.12.2010 na naslov: info@skupnostobcin.si

Objavljamo obvestilo Ministrstva za finance, v katerem pojasnjujejo primerno porabo občin, dohodnino ter finančno izravnavo za leti 2010 in 2011. Ministrstvo za finance je namreč po sprejetju državnega proračuna občinam dolžno sporočiti zneske o prihodkih občin za financiranje primerne porabe in zneske finančne izravnave. Izračuna primerne porabe občin, zneskov dohodnine in zneskov finančne izravnave za leto 2010 in 2011 sta objavljena na spletni strani Ministrstva za finance:

 http://www.mf.gov.si/slov/fin_loksk/izracuni/izracuni_primerne.htm.

V obvestilu MF podaja dodatna pojasnila k omenjenim tabelam.

© 2008 - Skupnost Občin Slovenije. Vse pravice pridržane. O avtorjih