V Skupnosti občin Slovenije mnenje Ministrstva za okolje in prostor, ali so prosilci za subvencije tržnih najemnin, ki so bili pred časom najemniki občinskih neprofitnih stanovanj, zoper katere je občina zaradi neplačevanja najemnin vložila tožbe, upravičeni do priznanja tržnih subvencij. Pojasnilo ministrstva najdete tukaj.
Skupnost občin Slovenije je prejela pojasnilo MzIP glede vrednosti točke za odmero NUSZ. Predpisi, ki so po 33. členu ZDavNepr prenehali veljati, ne postanejo ponovno veljavni , ampak se lahko glede na 3. točko izreka sodbe US RS do drugačne zakonske ureditve obdavčitve nepremičnin le uporabljajo, in sicer taki, kot so veljali do uveljavitve ZDavNepr. Pojasnjujejo, da občine ne morejo sprejeti oziroma objaviti novih ali spremenjenih aktov o določitvi vrednosti točke za odmero NUSZ za leto 2014, temveč se pri tej odmeri upošteva višina točke, kot je bila določena do uveljavitve ZDavNepr. Celotno pojasnilo
S strani MZIP ste občine že prejele dopis v katerem vas obveščajo o določilih Zakona o davku na nepremičnine, ki nalaga obveznosti tudi občinam. del obveznosti se nanaša tudi na posredovanje podatkov za odmero davka na nepremičnine. V tem dopisu lahko preberete vse v zvezi z obveznostmi občin in ustreznih rokih za posredovanje podatkov.
Ministrstvo za infrastrukturo in prostor, Sektor za graditev je po izvedbi posveta za upravne enote dne 11. 4. 2013 zbralo vprašanja udeležencev. Z namenom poenotenja upravne prakse pri izvajanju Uredbe o razvrščanju objektov glede na zahtevnost gradnje (Uradni list RS, št. 18/13, 24/13 in 26/13) so kot pripomoček zbrali vprašanja in odgovori nanje. Upravne enote so pri svojem odločanju samostojne in neodvisne, ter pri odločanju niso vezane na kakršnakoli navodila. Zato imajo spodnji odgovori zgolj naravo splošnih priporočil upravnim enotam pri odločanju. Sektor za graditev z njimi ne želi in ne sme prejudicirati odločanja v konkretnih primerih, niti ne sme prejudicirati odločanja v konkretnih zadevah na 2. stopnji (odločanje o pritožbah na MZIP) ali na sodiščih (odločanje o tožbah na Upravnem ali Vrhovnem sodišču).
Pojasnilo 1
Pojasnilo 2
V sekretariatu Skupnosti občin Slovenije smo prejeli pojasnilo Ministrstva za infrastrukturo in prostor v zvezi z izvajanjem Uredbe o vrstah objektov glede na zahtevnost gradnje. Pojasnilo glede izvajanja uredbe za ivestitorje se nahaja tukaj, s klikom tukaj pa lahko najdete pojasnilo za občine in upravne enote.
Ministrstvo za infrastrukturo in prostor je v sodelovanju z Ministrstvom za kmetijstvo in okolje pripravilo priporočila za izvajanje 29. člena Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o prostorskem načrtovanju (Uradni list RS, št. 57/12 in 109/12) in jih objavilo na svojih spletnih straneh. Vse uradne organe in druge organizacije, ki izvajajo naloge, povezane s tem členom, pozivajo k uporabi in upoštevanju priporočil, saj bo to doprineslo k enotni praksi in pravilni uporabi tega člena. Priporočila za izvajanje 29. člena, kot tudi poročilo o njegovem izvajanju v prvem polletju njegove veljavnosti oziroma uporabe, si lahko ogledate in prenesete na tej spletni povezavi.
Ministrstvo za kmetijstvo in okolje je v svojem dopisu navedlo, da uredba o metodologiji za določitev cen storitev obveznih občinskih gospodarskih javnih služb varstva okolja, v prehodnih določbah drugega odstavka 31. Člena določa, da: »Ne glede na določbe te uredbe lahko izvajalec, ki ima na dan uveljavitve te uredbe za ceno izvajanja storitev posamezne gospodarske javne službe iz 1. člena te uredbe soglasje pristojnega občinskega organa, uveljavi v tem soglasju navedeno ceno. V primeru, da v tem soglasju navedena cena presega 130 odstotkov sedaj veljavne cene, mora pristojni občinski organ pred potrditvijo in uveljavitvijo cene predhodno pridobiti soglasje ministrstva, pristojnega za okolje, o ustreznosti oblikovanja cene.«
Pogoj predhodne pridobitve soglasja ministrstva se nanaša na prehodno obdobje, ki je poteklo 1.1.2013. Za uveljavitev povišane cene za več kot 30% v skladu z 2. Odstavkom 31. Člena uredbe, mora izvajalec občinske GJS varstva okolja do 1.1.2013 razpolagati s soglasjem pristojnega občinskega organa na ceno, ki jo želi uveljaviti, pred tem pa bi moral pridobiti soglasje ministrstva, pristojnega za okolje, o ustreznosti oblikovane cene.
Glede navedeno je potrebno v primerih, ko dvig cene presega 30%, za uveljavitev cene pripraviti elaborat in upoštevati določbe 5. Člena uredbe, ki med drugim določa, da ceno storitve posamezne GJS za območje občine predlaga izvajalec z elaboratom o oblikovanju cene izvajanja storitev javne službe in jo predloži pristojnemu občinskemu organu v potrditev.
Če je komunalno podjetje v prehodnem obdobju (do 1.1.2013) dobilo soglasje pristojnega občinskega organa za ceno, ki pomeni dvig cene za več kot 30 %, komunalno podjetje ne more uveljaviti cene, ki je različna od cene, navedene v soglasju. Torej komunalno podjetje ne more samo določiti, da bo uveljavilo dvig cene le za 30%. Uredba jasno določa, da izvajalec lahko uveljavi le ceno, navedeno v soglasju.
Uradno tolmačenje MKO
Tukaj lahko najdete priporočilo MOP za izvajanje 6. člena ZGO-1 v zvezi s predpisanimi ukrepi za obvezno vzdrževanje objekta.
Ministrstvo za okolje in prostor - Direktorat za prostor nam je posredoval pojasnilo v zvezi z nadaljevanjem postopkov Sprememb in dopolnitev prostorskih sestavin planskih aktov v skladu s prehodnimi določbami ZPNačrt-A (ZPNačrt-A; Uradni list RS, št. 108/09), ki ga najdete tukaj.
Ministrstvo za okolje je in prostor je v torek, 18. maja 2010, predstavilo osnutek Načrta upravljanja voda za obdobje 2009-2015 županjam in županom ter drugim predstavnikom slovenskih občin in strokovnjakom lokalnih skupnosti.
Sporočilo za javnost si lahko preberete tukaj.
Ministrstvo za okolje in prostor je v začetku avgusta 2009 na naslove samoupravnih lokalnih skupnosti naslovilo dopis št. 35351-9/2009-1, v katerem je občine pozvalo, naj preverijo podatke o namenski rabi zemljišč, ki so jih v letu 2007 posredovale Geodetski upravi Republike Slovenije. V dopisu so tudi postavili rok – 30.10.2009 in osnovne usmeritve, ki jih je smiselno uporabiti pri pregledu oz. pripravi podatkov.
Ministrstvo je prejelo več vprašanj in pobud občin ter Skupnosti občin Slovenije glede podaljšanja roka priprave podatkov. V priloženem dopisu št. 35351-9/2009-2 z dne 24.11.2009 prvotno predlagan rok za posredovanje podatkov ministrstvo podaljšuje in dodatno pojasnjuje.
Obvestilo MOP
V mesecu avgustu je MOP samoupravne lokalne skupnosti z dopisom "Podatki o podrobnejši namenski rabi zemljišč" št. 35351-9/2009-1 z dne 3.8.2009 ", opozoril da zbrani podatki o namenski rabi niso povsem konsistentni in ustrezni. Med stavbna zemljišča so npr. vključena zemljišča, ki so sicer formalno zazidljiva, dejansko pa so obremenjena z mnogimi omejitvami ali pa sploh niso zazidljiva zaradi ažurnosti veljavnih aktov. Ker podatki o namenski rabi zemljišč vplivajo na izračun vrednosti nepremičnin, se lahko pričakuje večje število pripomb in pritožb na pravilnost podatkov o namenski rabi zemljišč ob pripisu vrednosti posameznim nepremičninam.
MOP je pozval občine, da po potrebi preverijo oz. ponovno posredujejo podatke o namenski rabi zemljišč Geodetski upravi.
Na osnovi obstoječih podatkov v evidenci vam v prilogi podajamo analizo posredovanih zemljišč, ki so jih posamezne občine opredelile kot stavbna zemljišča (skupno površino, vrednost in število po posameznih občinah).
Vse občine, ki so zainteresirane za pregled in dopolnitev podatkov pa lahko pridobijo podatke tako, da pošljejo prošnjo za posredovanje podatkov o namenski rabi na naslov ren.gu@gov.si .
Dopis MOP. Analiza.
Na MOP so skladno s predlogi SOS, da pripravijo spremembe za podaljšanje roka za sprejem občinskih prostorskih načrtov (OPN) pripravili pojasnila in priporočila občinam glede njihovih nadaljnjih ravnanj v zvezi s pripravo oz. spreminjanjem prostorskih aktov.
Občinam priporočajo, da naj pospešijo aktivnosti v zvezi s pripravo sprememb in dopolnitev prostorskih sestavin svojih planskih aktov, novih postopkov pa naj ne začenjajo več, ker je glede na zakonsko predpisane postopke zelo verjetno, da jih do roka ne bodo mogle več dokončati. Občinam, ki pripravljajo nove OPN pa priporočajo, da naj njihovo pripavo nadaljujejo z nezmanjšano dinamiko, MOP pa bo naredeil vse potrebno, da bodo občine postopke priprave OPN lahko čim hitreje uspešno zaključile.
PRIPOROČILA IN POJASNILA MOP V CELOTI